Рубрика: Семінари

Міський семінар-практикум «Дослідницько – експериментальна та проектна робота як крок до творчості школярів»

16 лютого 2018 року на базі школи  відбувся міський семінар-практикум «Дослідницько – експериментальна та проектна робота як крок до творчості школярів». Практикум пройшов у формі методичного обміну досвідом для вчителів початкової та старшої школи загальноосвітніх навчальних закладів міста.
Метою семінару було:
— розкриття та обґрунтування ключових компетенцій, формування яких забезпечує проектна діяльність;
— поширення досвіду роботи над короткочасними та довготривалими проектами у початковій школі, у тому числі і над науково-дослідницькими роботами «Еврика»;
— ознайомлення вчителів з досвідом дослідницької роботи у старшій школі;
— стимулювання подальшої пошукової роботи вчителів-початківців щодо розвитку пізнавальної та дослідницької діяльності учнів.
Семінар відкрила директор школи Осмокєску Ольга Вікторівна, яка розповіла присутнім про давні традиції проектної роботи в школі, наголосила на методичному значенні впровадження проектних технологій в навчально-виховний процес. З методичними аспектами дослідницько-експериментальної та проектної роботи у початковій та старшій школі слухачів ознайомила заступник директора з навчально-виховної роботи Філатова Ганна Володимирівна.
У рамках обміну досвідом програмою семінару було передбачено проведення виховного заходу та майстер-класу. Під час виховного заходу учитель вищої категорії, вчитель-методист Карась Г.Х. презентувала захист учнями 4-А класу дослідницько-пошукового проекту «Образ води у творах митців». Учні демонстрували підсумки своєї дослідницької роботи в рамках проекту, зокрема ознайомили присутніх з художнім осмисленням образу води письменниками, художниками та композиторами. На завершення заходу Галина Харитонівна запропонувала учням намалювати себе у вигляді молекули води.
Під час майстер-класу «Дієвість методу дослідницько-експериментальної та проектної роботи у початковій та старшій школі» учителі початкової школи поділилися власним досвідом роботи над короткочасними та довготривалими проектами у 2-4 класах, у тому числі і над науково-дослідницькими роботами «Еврика». Зокрема, учні 3-А класу Хаджі В., Суворов І., Гричиненко І. (керівник Дем’яненко І.М.) презентували проект «Вода в житті тварин», а учні 4-А класу Канюка М., Подоба Д. (керівник Карась Г.Х.) проект «Енергія рухомої води».
Учитель І категорії Дем’яненко І.М. провела порівняльний аналіз анкетування учнів та батьків 2-А, 3-А та 4-А класів щодо доцільності дослідницької роботи у початкових класах, який продемонстрував зростання інтересу та рівня самостійності учнів із набуттям ними досвіду цієї роботи.
Вчитель ІІ категорії Витівська О.Д. презентувала короткотривалий проект «Збережемо життя ялинці», який виконували учні 2-А класу.
Вчитель вищої категорії, старший вчитель Коколова О.Д. розповіла про особливості роботи над складанням дослідницького проекту у старшій школі, зокрема ознайомила присутніх зі складовими компонентами технологічної карти навчального проекту, а також практичними нюансами її створення.
Завершився семінар круглим столом, під час якого учасники обговорили проведені уроки, висловили свої враження та побажання.

Фоторепортаж