Рубрика: Дистанційне навчання

Що робити з дітьми на карантині

Психотерапевти та психологи в соцмережах радять, чим зайняти дітей та як провести карантин з максимальним душевним комфортом. Приміром, Світлана Ройз пропонує «карантинне дитинознавство»: мультфільми та серіали, 59 ігор та ідей для дітей 3–8 років, добірку книжок, способи створити одне одному радісний настрій та загальні поради. Зокрема, «Колись уже багато років тому я навчалася на курсі травматерапії. Я тоді дивувалася тому, як наполегливо викладачі (з Німеччини та Швейцарії) пропонували нам на початку сесій практику: «Займатися радістю». Мінімум півгодини ми згадували, придумували те, що викликає в нас відчуття радості. Це потрібно для того, щоб створити всередині фон, який допомагає витримувати напругу. Те, що залишає нас у контакті з життям. Радість — те, що зараз можна пробувати протиставити тривозі. Як би не було складно — нам важливо не втрачати відчуття смаку життя. Це буде нашим «імунітетом». Я вже писала про те, що фраза — «Я вибираю Життя» — не просто фраза. Це наш вибір».

«Карантинний» розклад дня — у тренді

Також у батьківських групах перепощують карантинний розклад дня Джессіки МакХол. Ця мама, фотограф за професією, а не педагог чи психолог, просто структурувала день, щоб у батьків на віддаленій роботі чи у відпустці та в дітей не було почуття нескінченного часу, заповненого хаотичним клопотом та стихійними іграми. Розклад дня нині дійсно допомагає. Утім, у кожній країні є свої нюанси. Тож «Освіторія» попросила створити свій варіант базового плану психолога Юлію Борисову.

Карантинна робота: Розклад дня

07:00–09:00 Ранкова прогулянка Збираємося, щойно прокинулися, до найближчої зеленої зони. Дитині легше встати, якщо вигадати завдання: знайди найдовшу травинку (руками не чіпати) чи найкумеднішу хмарку.
09:00–10:00 Ранкові справи Душ чи ванна після прогулянки, дитина ретельно миється. Заправляє постіль, переодягається.
10:00–10:30 Сніданок До і після в ігровій формі перевіряємо тривалість миття рук (ставимо таймери, співаємо пісеньку на 30 сек, малюємо фломастером цятки, які треба змити тощо)
10:30–13:00 Дистанційне навчання Організоване школою або виконання завдань від школи з консультуванням батьків (по черзі), онлайн-уроки, навчальні відео, портали навчальних ігор (за темами уроків). Для дошкільнят — заняття з батьками за віком.
13:00–14:00 Побутові справи Щоденні обов’язки, або ж дитина може допомогти готувати їжу (хоча б зробити власний салат). Особлива справа на час карантину: щодня протерти робоче місце, вимикачі, дверні ручки.
14:00–14:30 Обід До і після перевіряємо тривалість миття рук.
14:30–16:00 Час релаксу Якщо діти вже не сплять вдень, вмикаємо приємну заспокійливу музику. Час для читання, дитячих журналів, головоломок. Півгодини можна виділити для спілкування з друзями через відеочати. Батьки зайняті своїми справами, по можливості — час для себе.
16:00–17:00 Творчість LEGO, конструктори, малювання (фарби, олівці, фломастери, на великих розмальовках чи на ватмані, крейдою, природними фарбами), ліпка, орігамі, рукоділля, саморобки, аплікації, набори для творчості, термомозаїки, картини блискітками тощо.

Заняття обирають діти. Якщо кажуть «нічого не хочу» — записуєте наявні варіанти і тягнете, що випаде. Діти зайняті, батьки поруч за власними справами, перевіряють лише результат чи консультують у разі проблем.

17:00–18:00 Час для руху Рухливі ігри на зразок дитячих кеглів (у коридорі за можливості), дартс, «влучити» паперовою кулькою у кошик, тренування (якщо дитина ходить на спортивні секції), танці, кумедне дихання (дихальні вправи) на балконі чи ігри на балконі (з дорослими) — наприклад, знайди щось заховане.
18:00–19:00 Час з гаджетами Мультфільми, фільми. Щоб це не був безцільний час, давати завдання. Приміром: знайди мультфільм про черепаху, зроби власний рейтинг відео кумедних тварин, знайди кіно про дитину з твоїм ім’ям. Або навпаки — після перегляду дати питання по побаченому на уважність (на маленький приз).
19:00–19:30 Вечеря Пам’ятаємо про правильне миття рук.
19:30–21:00 Час без гаджетів Настільні ігри, пазли, спільні челенджі (скажімо, «вгадай на смак») або проєкти (наприклад, малюємо чи пишемо веселий щоденник родини на карантині)
21:00 Підготовка до сну (якщо дитина не спала вдень та залежно від віку, якщо спала — ще півгодини-година самостійні тихі ігри). Батьки читають книжку перед сном чи розповідають казку.